فروش پشم سنگ عايق حرارتي كف و ديوار ساختمان

فروش انواع پشم سنگ تخته اي، پتويي، لحافي، لوله اي، فله اي

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

فروش پشم سنگ عايق حرارتي كف و ديوار ساختمان

فروش پشم سنگ در سراسر ايران تنها با يك تماس تلفني براي شما امكان پذير است.
يكي از موارد خيلي مهم در ساختن يك ساختمان تامين حرارت و گرما در ساختمان ها مي باشد
حرارت و گرما يكي از عوامل تامين آسايش در خانه ها به شمار مي رود. عايق پشم سنگ يكي از عايق هاي حرارتي است.

فروش پشم سنگ در سراسر ايران تنها با يك تماس تلفني براي شما امكان پذير است.
يكي از موارد خيلي مهم در ساختن يك ساختمان تامين حرارت و گرما در ساختمان ها مي باشد
حرارت و گرما يكي از عوامل تامين آسايش در خانه ها به شمار مي رود. عايق پشم سنگ يكي از عايق هاي حرارتي است.
حرارت و گرما يكي از عوامل تامين آسايش در خانه ها به شمار مي رود. قبلا در ساخت خانه هاي قديمي هر چند ستون ها و زير ساخت هاي امروزي وجود نداشت ولي استفاده از خشت و گل و ايجاد ديوارهاي قطور باعث شده بود تا گرماي داخل خانه بسيار خوب تامين شود.
البته اين قطر ديوارها تنها براي تامين گرما مفيد نبودند و حتي خنكي محيط را هم به دليل سد محكمي كه در مقابل حرارت ايجاد مي كردند تامين مي كردند.
اما امروزه ساختمان ها را با كمترين قطر ديوار مي سازند. تا هم وزن ساختمان پايين تر بيايد و هم امكان استفاده از فضاي بيشتر را داشته باشند و شايد هم مصالح كمتري استفاده شود.
درست همين موضوع ما را مجبور مي كند براي تامين آسايش حرارتي و صوتي خود از عايق هايي به عنوان عايق صوتي و عايق حرارتي استفاده كنيم كه در اين مقاله قصد كرده ايم تا انواع عايق حرارتي را با هم مرور و ببينيم كدام نوع بهتر است. پس در ادامه ما را همراهي كنيد.
لزوم ايجاد عايق حرارتياستفاده از عايق هاي حرارتي به دو منظور مد نظر كارشناسان ساختمان سازي قرار گرفته است.
اول اينكه بار گرمايي محيط خانه را بالاتر برده و ضريب از دست دادن انرژي و يا به قول خودشان كاهش مصرف انرژي را بالاتر ببرند.
اتلاف گرما در زمستان باعث مي شود محيط خانه به راحتي گرم نشود و متاسفانه اين موضوع با پرداخت بهاي زياد تجربه به دست آمد.
در ايران ساختمان هايي كه در چند دهه گذشته ساخته شدند اصلا قابليت حفظ گرما را ندارند. عدم استفاده از يك عايق مناسب حرارتي در كف ساختمان ، ديوارها و سقف باعث مي شود به راحتي حرارت از بدنه ساختمان خارج شود .
موضوعاي كه حتي با دو جداره كردن پنجره ها هم خيلي خود را نشان نمي دهد و برخي از افراد مي پرسند كه چرا خانه ما با اينكه ساختار پنجره ها را هم تغيير داده ايم باز سر است همين موضوع نبود عايق هاي حرارتي در بدنه ساخت ساختمان مي باشد.
از طرفي هدف دوم كارشناسان ساخت ساختمان جلوگيري از ورود حرارت به ساختمان ها مي باشد. حتما براي شما هم پيش آمده كه در تابستان گرماي بيش از اندازه داخل خانه شما را كلافه كرده و حتي گاهي اذعان داريد كه هواي بيرون خنك تر است.
اين دليل هم دقيقا به همين خاطر است. شما با نداشتن عايق هاي حرارتي در ساختمان خود باعث مي شود گرماي بيرون وارد خانه شود و در خانه به دليل محسور بودن به اصطلاح دم كند و يا گرما ماندگار شود. وقتي هوا راحت در جريان نيست ولي گرما بر محيط خانه اثر مي گذارد.
در همان تابستان داغ شدن زياد ديوار هاي خانه باز هم پرت انرژي سرمايشي شما را به همراه خواهد داشت.
در نتيجه استفاده از عايق حرارتي به منظور جلوگيري از ورود هواي داغ در تابستان و خروج گرما در زمستان امري حياتي براي خانه هاي نو ساز است.
قبلا در مقاله دلايل گرم نشدن گرمايش از كف گفتيم كه نبود عايق بندي در زير لوله هاي گرمايش از كف يكي از دلايل پرت انرژي گرمايشي است.هزينه عايق بندي ساختمانصرف نظر از اينكه عايق هاي حرارتي جلوي پرت انرژي گرمايي و سرمايشي خانه را مي گيرد اما به نظر مي رسد هزينه هايي را براي افراد به دنبال داشته باشد.
استفاد هاز عايق مناسب در كف و سقف خانه و ديوار ها و حتي لوله ها و سطوح داغ و خنك باعث مي شود تا هزينه هايي را براي شما ايجاد كند.
طبيعتا نوع عايق ، ميزان و حجم عايق بندي ، فضاي مورد نياز براي عايق بندي و ميزان دستمزد استادان اين موضوع هزينه هاي متفاوتي را براي شما به همراه خواهد داشت كه البته جنس و نوع عايق حرارتي بيشتري اهميت را در هزينه ها دارد.
اما آنچه كه مسلم است اين است كه با ايجاد عايق در خانه نه تنها آسايش خود و خانواده را بيشتر تضمين كرده ايد بلكه استفاده از عايق ميزان زيادي از مصرف انرژي را در خانه هاي شما كاهش مي دهد.
در دراز مدت خواهيد ديد كه اين عايق هاي حرارتي تا چند ده هزار تومان شايد در ماه ميزان هزينه هاي شما را كاهش داده و اينموضوع باعث مي شود در كوتاه ترين زمان تمامي هزينه هاي شما براي اين موضوع بازگردد.
در نظر داشته باشيد تمامي مصالح ساختماني اين روز ها مانند آجر، شيشه، سيمان، چوب و ... خود عاملي براي انتقال انرژي هستند و به هيچ عنوان استفاده از اين مصالح نمي تواند جلوي خروج انرژي را بگيرد.
بر اساس مطالعات و تحقيقات استفاده از عايق هاي حرارتي ساده در ساختمان حدود ۵۵ درصد مصرف انرژي را كاهش مي دهد و كيفيت گرمايش و سرمايش خانه هارا بالاتر مي برد.چه عواملي در انتخاب عايق حرارتي ساختمان بايد در نظر گرفته شوند؟اين سئوال به قدري اهميت دارد كه قبل از پرداختن به انواع عايق ها لازم دانستيم كه آن را مشخص كنيم.
متاسفانه برخي از استادان بي تجربه و يا باتجربه ولي كم سواد استفاده از عايق هاي صوتي و حرارتي را موضوعي براي پر كردن جيب برخي از كارخانه ها اعلام مي كنند كه با صراحت بايد اين موضوع را رد كنيم.
برخي ديگر معتقد هستند كه استفاده از اين عايق ها باعث مي شود تا مصالح به خوبي خود را نگرفته و پس از مدتي ترك بخورند كه اين موضع هم به كل اشتباه است و اگر مصالح به خوبي انتخاب شوند و عايق استانداردي به كار برده شود به هيچ عنوان ضرري براي سازه ندارد.
نكته مهمي كه در عايق هاي حرارتي بايد در نظر داشت تمامي نكات مختص خود عايق است. اگر شما عايق خوبي را براي ساختمانتان انتخاب كنيد نگراني ديگري بابت موضوعاتي كه سايرين تشريح مي كنند نخواهيد داشت.براي انتخاب يك عايق حرارتي استاندارد و معتبر و با كيفيت موارد زير را در نظر داشته باشيد:عايق حرارتي بايد مقاومت حرارتي بالايي داشته باشدعايق هاي حرارتي بايد نسبت به حريق مقاوم باشند و حتي المقدور آتش نگيرند.در ساخت عايق هاي حرارتي از مواد سمي نبايد استفاده شده باشديك عايق حرارتي خوب در مقابل فشار و وزن قابليت خود را از دست نمي دهدعاق هاي حرارتي مناسب ساختاري با ثبات دارند و دچار چروك و چسن خوردگي در اجرا نمي شوندعايق هاي حرارتي بايد در مقابل اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز مقاومت زيادي داشته باشندعايق هاي حرارتي بايد ضد قارچ و ميكروب باشنددر مقابل گرما و سرما حالت انقباضي و انبساطي شديدي نداشته باشندهيچ واكنش شيميايي فعالي نبايد داشته باشند و در واقع بايد خنثي باشند.عايق هاي حرارتي بايد خاصيت مويينگي و چگالي خوبي داشته باشند.عايق هاي حرارتي بصورت صفحه اي ، آجري، ورقه اي ، نواري و تخته اي در بازار موجود مي باشند و به فروش رسانده مي شوند. برخي از عايق ها هم خاصيت حرارتي دارند و هم خاصيت صوتي كه در انتخاب عايق بهترين انتخاب مي توانند باشند.
حتي از اين عايق ها مي توان كاربرد هاي ديگري را هم گرفت.
مثلا اگر حضور ذهن داشته باشيد در مقاله كاهش صداي پمپ آب خانگي از اين عايق ها به منظور كاهشصداي پمپ استفاده كرديم و اتفاقا بسياري از مشتريان با استفاده از اين ايده توانستند مشكل صداي پمپ خود را بر طرف كنند.عوامل داخلي در انتخاب عايق حرارتيانتخاب عايق حرارتي بر اساس پارامتر هاي توضيح داده شده خيلي به خود عايق مرتبط بودند. اما آيا انتخاب يك عايق حرارتي مناسب مي تواند بر اساس موقعيت و نوع ساختمان هم تفاوتي داشته باشد؟
بله .اين موضوع اتفاقا اهميت زيادي هم دارد. شرايط محيطي مانند دما و رطوبت محيط شما ، ميزان بارندگي ، ميزان سر و صدا، ميزان جريان با حتي و ... در اين خصوص نقش بسزايي دارند.
مثلا اگر خانه شما در محيطي مرطوب مانند شمال كشور باشد بايد عايق حرارتي شما تا حدود زيادي خاصيت ضد رطوبتي هم داشته باشد.
اگر خانه شما در مناطق شهري و يا كارگاهي است بايد ميزان مقاومت عايق حرارتي شما در مقابل صوت زياد باشد و در واقع عايق صوتي هم باشد.
پس بهتر است قبل از اقدام به خريد عايق هاي حرارتي شرايط محيطي را هم به خوبي در نظر داشته باشيد.
خوب تا اينجا به دلايل نياز و شرايط انتخاب عايق هاي صوتي پرداختيم و در مقاله اي جداگانه عايق هاي صوتي را تشريح نموديم. اما در ادامه بهتر است انواع عايق هاي صوتي را با هم بشناسيم.انواع عايق هاي حرارتيامروزه با رشد تكنولوژي و ورود انواع فناوري هاي مختلف به بازار ساختمان سازي عايق هاي حرارتي هر روز نسبت به روزهاي قبل تنوع بيشتري پيدا مي كنند.
شايد تا چند سال پيش تنها عايق حرارتي شناخته شده پشم سنگ و يا پشم و شيشه بود ولي امروزه استفاده از تكنولوژي هاي نانو و يا تكنولوژي هاي پيشرفته ديگر شناخته همه انواع عايق ها را مشكل تر كرده است.
اما با اين حال متداول ترين نوع عايق ها به شرح ادامه متن مي باشند:الياف معدني ( پشم معدني)با خرد كردن سنگ آتش نشاني دير ذوب ماده اين الياف معدني ساخته مي شود.
مهم ترين خصوصيت اين عايق حراريت پايداري آن در شرايط مختلف ريال مقاومت به رطوبت ، نداشتن بو و عدم امكان رشد قارچ و كپك در آن مي باشد.
عايق پشم معدني ضد حريق است، انعطاف پذيري بالايي دارد   و وظيفه عايق هاي صوتي را هم به خوبي انجام مي دهد. از اين نوع عايق برايسطوح سقف و پشت بام استفاده مي شود.
پشم شيشهپشم و شيشه از قديمي هاي عايق بندي براي لوله ها و سطوح مي باشد و به خوبي امتحان خود را پس داده.
اين عايق كه از بافت هاي ريز شيشه تشكيل شده است پايداري زيادي دارد، نم را به خوبي جذب مي كند و در مقابل رشد قارچ و كپك بسيار سر سخت است و بويي هم ندارد .
اين عايق حرارتي متاسفانه نسبت به آتش و رطوبت مقاومت خوبي ندارد. استفاده از پشم شيشه در زير لايه هاي سقف و يا پوشش هاي ديوارهاي جانبي مرسوم است اما بهتر است با يك پوشش پلاستيكي همراه باشد.پشم سنگاستفاده از سنگ هاي آذرين براي ساخت اين نوع پوشش حرارتي باعث شده تا پشم سنگ اعتماد زيادي را به خود جلب كند.
اين عايق حرارتي يكي از بهترين عايق هاي حرارتي و از سالم ترين آنها مي باشد. وزن پايين و مقاومت بالاي اين عايق استفاده از آن را متداول كرده است.
اين پوشش حرارتي هر چند رطوبت را جذب مي كند و خيلي ضد آب نيست ولي با از دست دادن رطوبت خود همچنان سالم باقي مي ماند و خاصين خود را حفظ مي كند.
البته مقاومت كم پشم شنگ نسبت به بخار آب باعث مي شود كه در ساختمان هاي ن ساز كه رطوبت بالايي دارند از تخريب و ترك خوردن آن جلوگيري شود و در ضمن ساختمان را در فصول گرم سال خنك نگه دارد.
عايق هاي حرارتي پشم سنگ را به عنوان عايق حرق هم مي شناسند. اين پوشش به خوبي در برابر آتش مقاوم است و از آن مي توان در سازه هاي فلزي، چاهك آسانسور، تاسيسات الكترونيكي ، راهروهاي فرار و ... به راحتي استفاده كرد .
در استفاده از عايق پشم سنگ بايد يك پوشش بخار بند هم در نظر گرفته شود زيرا پشم سنگ از نوع عايق هاي سلول باز است كه آب و بخار آب همانگونه كه گفته شد را جذب مي كند.
يكي ديگر از مزاياي پشم سنگ طول عمر فوق العاده زياد اين نوع عايق حرارتي مي باشد.شيشه اسفنجياين نوع عايق با استفاده از شيشه خالصي تهيه مي شود كه مي تواند تا ۲۰ برابر حجم خود منبسط شود. اين عايق ها بصورت صفحات صلب و اسفنجي توليد مي شوند. ضد آب و ضد حريق هستند و نسبت به رشد حشرات موذي مقاومت بالايي دارند. برخلاف جنسش از مقاومت فشاري زيادي بهره مي گيرند و ساخت پايداري دارند.پرليتعايق هاي حرارتي پرليت از نوعي سنگ آتش فشاني ساخته مي شوند.
اين عايق ها بسيار سبك و غير قابل اشتعال هستند. ساختار آنها مقاومت صوتي بسيار زيادي ايجاد مي كند، مواد آلي هستند و اين موضوع باعث مي شود با ساير اسيد ها واكنش شيميايي نداشته باشند، در برابر حشرات مقاومت زيادي دارند و نمي پوسند.
اما عايق هاي حرارتي پرليت يك نقطعه ضعف اساس دارند و آن هم نداشتن مقاومت نسبت به فشار است و نكته بدتر اينكه جذب كننده آب هستند و به راحتي آب را مي مكند.
تخته فيبربا فشردن پشم نمد و ساير الياف گياهي به دست مي آيند . در برابر حرارت پايداري خوبي دارند و يك مقاوم مكانيكي خوب به شمار مي روند. اما اين عايق حرارتي به راحتي آب را جذب مي كند و با كمترين ميزان جذب آب خاصيت خود را از دست مي دهد
اصلا در برابر آتش مقاوم نيست و به سادگي مي سوزد و بدتر اينكه تشديد كننده آتش است. توصيه مي شود در ساختمان از اين نوع عايق ها استفاده نشود.تخته چوب پنبه ايبا فشردن چوب پنبه و صمغ خودش ساخته مي شوند . اين عايق ها مقاومت خوبي در برابر فشار دارند ولي اصلا در برابر كشش مقاوم نيستند. در برابر رطوبت و پوسيدگي مقاومت بالايي دارند وبه همين دليل عايق رطوبتي خوبي هستند.
قيمت بالايي دارند ولي در عوض عايق حرارتي خوبي به شمار مي روند زيرا انتقال حرارت از آنها مشكل است . شكننده هستند و در برابر آتش سوزي هم مقاومت زيادي ندارند.
پلاستيكيكي از بيشترين انواع عايق هاي حرارتي اين روز هاي بازار را تشكيل مي دهد و تنوع زيادي دارند. عايق هاي حرارتي پلي استايرن، پلي يورتان، پلي اتيلن، پلي وينيل كلرايد، اوره فرم آلدئيد، انواع فوم ها، نيترل فوم و.... از انواع انها هستند.
اين نوع عايق ها هر چند پايدار بوده و براي رشد ميكروب مقاومت خوبي دارند ولي به راحتي آتش مي گيرند. عايق رطوبتي و حرارتي خوبي هستند و در برابر صوت نيز مقاومت زيادي دارند.
عايق الاستومرييكي از جديدترين انواع عايق مي باشد كه خاصيت حفظ انرژي بسيار بالايي دارند.
امروزه استفاده از اين نوع عايق بسيار مرسوم شده زيرا هم در برابر رطوبت بسيار مقاوم هستند و هم در برابر آتش سوزي. مطابق با استانداردهاي ارائه شده تا ۷۰ درجه سرما و ۱۰۰ درجه گرما را مي توانند مقاومت كنند.
از اين نوع عايق ها براي تاسيسات ساختمان و عايق بندي بسيار استفاده مي شود و نمونه آن در مقاله كاهش صداي پمپ آب خانگي هم توضيح داده شد.
اكنون كه با برخي از عايق هاي حرارتي آشنا شديد بهتر است كمي موضوع را جزئي تر كنيم. سئوال بسياري از كاربران ما اين است كه بهترين عايق حرارتي كف ساختمان چيست؟
متاسفانه يكي از سرد ترين نقاط خانه ها كف ساختمان است . دليل آن هم فضاي باز پيلوت، جريان هوا و البته عايق نبودن كف و سقف ساختمان است.
در زمستان بخصوص سرد بودن كف ساختمان و محيط به شدت بر سرماي محيط مي افزايد و نبود عايق باعث مي شود پرت انرژي به شدت بالا برود و هر چه سيستم هاي گرمايشي زور مي زنند نمي توانند محيط را گرم كنند.
بهترين راه براي حفظ گرما در ساختمان هاي طبقه اول و همكف استفاده از عايق هاي حرارتي است.
از جمله بهترين اين عايق ها مي توان استفاده از پاركت هاي چوبي كه ساختاري چوبي دارند و نه طرح چوبي بر روي پروفيل هاي قوطي و يا چوبي را عنوان كرد.
در اين نوع عايق بندي بايد در بين اين پروفيل ها عايق هاي حرارتي تعبيه شوند و بهترين اين عايق ها عايق هاي پشم شيشه و يا پشم سنگ هستند.
البته از پشم شيشه و پشم سنگ هنگام استفاده از كفي كاذب و يا سراميك هم باز گزينه مناسبي است. اين دو نوع عايق حرارتي به دليل مقاومت بالاي حرارتي و رطوبتي بهترين انتخاب هستند كه مي توانند تا حدود زيادي در كف ساختمان كاربرد عالي داشته باشند.
البته اگر قرار گرمايش از كف كار شود باز هم عايق هاي الاستومتري و يا عايق هاي فومي هم انتخاب خوبي هستند.
در عايق هاي ديوار بهترين انتخاب عايق هاي الاستومتري هستند. اين عايق ها را هم مي توان در داخل ديوار و هم بر روي ديوار و چشت ديوار كار كرد. قيمت بالايي ندارند و به راحتي در اغلب محيط ها كاربرد دارند.
از اين عايق هاي حرارتي براي لوله ها، اسپليت ها و داكت اسپليت ها، بدنه بيروني و داخلي ديوارها كاربرد دارند.
مقاومت بالايي نسبت به رطوبت و گرما و سرما دارند و بسيار انعطاف پذير هستند. قبلا در مقاله كاهش صداي پمپ آب خانگي توضيح داديم كه حتي از اين نوع عايق ها مي توان براي كاهش صداي پمپ آب هم به دليل خاصيت ضد صوتي آنها استفاده كرد.
استفاده از عايق حرارتي در خانه ها باعث مي شود تا به راحتي در صرفه جويي هزينه هاي خود و همچنين گرما و آسايش خانه هاي خود اقدام نماييد.
منبع: سايت فروش اسام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.